Програма стажування виявилась надзвичайно насиченою. Лекції, опитування, он-лайн голосування поєднувались із гарячими дискусіями щодо проблем, притаманних усім українським вишам, в період дистанційної освіти, обмін досвідом із польськими колегами щодо їх вирішення. Стажування зібрало близько 200 учасників з усіх куточків України, представників різних спеціальностей, галузей знань, наукових шкіл. Різноманіття думок щодо методів та підходів до дистанційного навчання поєднували притаманні українській вищій школі обмеженість фінансових ресурсів, відсутність технічних засобів, із якими стикаються усі викладачі попри бажання вдосконалюватись та створювати якісний освітній продукт.
Перший модуль програми стажування ознайомив учасників стажування із програмами мобільності у Польщі, а саме мобільністю студентів та викладацького складу в Європейському Союзі. Польські колеги поділились досвідом вирішення підтримки якісного рівня освіти під час пандемії, із проблемами, з якими вони стикнулися на початку карантинних обмежень та висновками, що були зроблені на майбутнє (координатор стажування та очільник відділу дистанційного навчання в Економічному університеті Кракова Анна Станіславська-Мішке). Також професор Яцех Кліх ознайомив із системою тьюторингу як невід’ємної частини освітнього процесу в польських вишах.
Другий модуль познайомив слухачів із неоднозначними і, часом, болючими змінами в системі польської освіті, впровадженням нових стандартів і підходів до оцінювання науково-педагогічної роботи викладачів, з новими вимогами щодо публікацій, оцінювання наукових досліджень та методичної роботи у Польщі. Слід зауважити, що подібні трансформації відбуваються й в Україні також (відмінністю є відсутність фінансування в українських вишах).
Третій модуль був присвячений новим та інноваційним методам навчання, зокрема, створенню презентацій із використанням різноманітних застосунків. Окремої уваги заслуговують такі підходи до активізації учбової активності серед студентів як гейміфікація занять (доктор Якуб Гловацький) та проведення «Оксфордських дебатів» (доктор Марек Беньо).
Заключним етапом міжнародного стажування стало проведене викладачами Волчковою Г.К. та Мельник Т.А. анкетування серед студентів факультету обліку і фінансів щодо переваг та недоліків дистанційного навчання протягом весняного семестру 2020/21 н.р. та представлення результатів опитування і захист роботи «Досвід застосування сучасних новітніх методик навчання у вищій школі» у Малопольській школі з публічного адміністрування Економічного університету Кракова.
|